Sprawozdania

SPRAWOZDANIE

GRUPA CHEMIA

1.Dnia 20.10.2011 grupa chemia zaczęła projekt od przedstawienia plakatu na temat chemicznego składu wody.

2.Dnia 10.11.2011r. grupa chemiczna zaprezentowała kolejny plakat pod tytułem „Woda jako rozpuszczalnik”.

3.Dnia 2.12.2011r. grupa chemia wykonała kolejny plakat zatytułowany „Chemiczne właściwości wody”.

4.Dnia 02.01.2012r. grupa chemiczna przedstawiła 3 plakaty dotyczące zanieczyszczenia wody, efektu cieplarnianego i jego wpływu na topnienie lodu oraz kwaśne deszcze.

Wszystkie plakaty zostały sprawdzone przez nauczyciela prowadzącego i przedstawione na tablicach w holu szkoły.

W projekcie uczestniczyli: Zuzanna Karasia, Wiktor Kończal, Tomasz Strojny oraz Adam Szedlbauer.

SPRAWOZDANIE

GRUPA JĘZYK POLSKI

Adrianna Szymańska i Wiktoria Gromada

        Grupa język polski zajęła się twórczą częścią projektu „Oksydan, czyli woda”. Pierwszym etapem naszej pracy było zorganizowanie konkursu poetyckiego „Natchnienie w wannie”. Spośród licznych wierszy o tematyce wodnej, które do nas dotarły, wybrałyśmy najlepsze, a autorów nagrodziłyśmy. Nagrody książkowe otrzymali: Piotr Nowiński, Daria Wałęsiak, Emilia Piasecka oraz Aleksandra Pawełczyk. Konkurs zakończyłyśmy wykonaniem gazetki na szkolnym holu.

Następnie postanowiłyśmy przeprowadzić z najmłodszymi uczniami naszej szkoły wywiad na temat ekologii i sposobów oszczędzania wody. Chciałyśmy w ten sposób uświadomić je jak istotne jest chronienie H2O. Dzieci dowiedziały się, że w niektórych miejscach na świecie nie ma dostępu do wody pitnej oraz wspólnie zastanowiliśmy się co robić, by jej nie marnować. Całą rozmowę nagrałyśmy i umieściłyśmy w Internecie.

Praca przy projekcie sprawiła nam wiele radości, a same nabyłyśmy wiele doświadczenia.

SPRAWOZDANIE

GRUPA JĘZYK ANGIELSKI

Dnia 18.10.2011 odbyło się spotkanie w sprawie słownictwa do opisu budowy i właściwości wody.

Dnia 05.11.2011 zostało przetłumaczone kilka tekstów naukowych związanych z wodą.

Dnia 02.12.2011 zostało stworzone opowiadanie związane z zjawiskami w cieczach.

Dnia 16.12.2011 odbyło się spotkanie w sprawie przetłumaczenia

opracowań na temat wody.

Dnia 19.01.2012 zostało wyróżnione kilka słów fachowych stosowanych w rożnych dziedzinach nauki.

Wszystkie powyższe wyniki zostały przedstawione na tablicy szkolnej.

W projekcie uczestniczyli:

Jędrzej Markiewicz

Szymon Rozmiarem

Sławek Lis

Daniel Zagożdżon

SPRAWOZDANIE

GRUPA SZTUKA

 

Dnia  3.10.2011 r. w Zespole Szkół Podstawowych  i Gimnazjum im. J. H. Dąbrowskiego w Słupi Wielkiej rozpoczął się projekt edukacyjny

pt: „Oksydan, czyli woda” . Nasza klasa 3a gimnazjum została podzielona na przedmiotowe grupy . Do naszej grupy Sztuka należały : Sara Kujawa , Martyna Cieślarczyk i Marta Przewoźniczak. Pierwszym etapem naszego projektu był plakat na temat roli wody w malarstwie . Przedstawiłyśmy na nim obrazy i informacje dotyczące motywu marynistycznego i morskiego w sztuce . Kolejny etap projektu to plakat ukazujący zdjęcia z opisami różnych zjawisk związanych z wodą . Ostatnią częścią którą wykonała nasza grupa było przeprowadzenie konkursu plastycznego w zerówce pt.: „Woda wokół nas” . Pierwsze miejsce zajął Jędrzej Kusza, drugie– Milena Gągór , natomiast trzecie miejsce – Bartek Wilczewski . Podczas spotkania z dziećmi w ramach konkursu przeprowadziłyśmy z nimi rozmowę na temat funkcjonowania wody w codziennym życiu i jak ważną role odgrywa ona na całym świecie . Dzieci były bardzo zainteresowane i chętnie z nami współpracowały .

SPRAWOZDANIE

GRUPA MATEMATYKA

Dnia 3. października rozpoczęłyśmy realizację projektu. Pierwszym etapem naszych działań było zaprezentowanie wykresów i tabel dotyczących właściwości wody i jej występowania  na świecie. Przeprowadziłyśmy także bardzo nietypowy wywiad wśród dzieci J Ich pojmowanie tematu wody, który jest dość oryginalny, okazało się różne.

W drugiej części poruszyłyśmy dwa kolejne zagadnienia. Wykonałyśmy proste obliczenia dotyczące zanieczyszczeń wody i jej składu, a następnie zorganizowałyśmy konkurs wśród klas gimnazjalnych – zadania dotyczyły oczywiście wody. Stuprocentowy sukces odnieśli:

  • A. Sznura
  • A. Binkowska
  • S. Orwat

Nagrodą była ocena celująca z matematyki.

Kolejny etap projektu to jednostki związane z wodą. Przedstawiłyśmy najbardziej popularne, ale również rzadziej używane miary ciśnienia, objętości, długości, masy itd.

         Naszym ostatnim zadaniem było ukazanie procentowych ciekawostek dotyczących Oksydanu.

Do naszej grupy należały:

-Joanna Walkowiak

-Katarzyna Węcławiak

-Natalia Koprucka

GRUPA FIZYKA

Dnia 03.10.2011 przedstawiliśmy plakat o Prawie Archimedesa i właściwości fizyczne wody oraz innych cieczy. Plakat ten został wywieszony na tablicy przy drzwiach na boisko. 31.10.2011 omówiliśmy zależność ciśnienia od wysokości oraz prezentacji pracy. W dniu 21.11.2011 omówiliśmy przyczyny przypływów i odpływów, opór cieczy i jego zmniejszanie. Od 12.12.2011 do 02.01.2012 przygotowywaliśmy zabawki mające związek z cieczami.

W dniach od 09.01.2012 do 21.01.2012 rozdawaliśmy ulotki odpowiadające na pytanie: Dlaczego woda jest mokra? W dniu 16.01.2012 rozpoczęło się tworzenie gazetki. Wszystkie zadania jakie w tym projekcie mieliśmy wykonać zostały wykonane.

Michał Bandosz

Igor Wrona

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: